Algemene informatie

Bij het Loket Samenleving en Zorg kunt u terecht als u belemmeringen ervaart op het gebied van wonen, zorg en ondersteuning. Denk hierbij bijvoorbeeld aan problemen met het doen van het huishouden, woonsituatie, vervoer, sociale contacten, dagbesteding, opvoeden, financiën of zorg voor een ander.

Een medewerker van team Wmo zal contact met u opnemen wanneer u een melding maakt via Wmo-melding doen | Gemeente Krimpenerwaard. Samen met de medewerker bekijkt u of problemen opgelost kunnen worden.

 

Hoe verder?

U ontvangt binnen een aantal dagen een ontvangstbevestiging van de melding die u heeft gedaan. Het kan een aantal weken duren voordat er contact opgenomen wordt. We nemen telefonisch contact met u (of met uw contactpersoon) op om uw vraag te bespreken. Vanuit dit telefonische contact kan een afspraak worden gemaakt voor een huisbezoek. We houden dan een ‘keukentafelgesprek’.

Tijdens het gesprek bespreekt u uw hulpvraag met de gemeente. We bespreken de volgende dingen:

  • Wat kunt u nog zelf?
  • Wat kunnen mensen in uw omgeving voor u doen?
  • Zijn er algemene voorzieningen die uw probleem kunnen oplossen?

 

Wanneer hieruit geen oplossing gevonden kan worden voor uw hulpvraag, is het misschien mogelijk om ondersteuning vanuit de Wmo te ontvangen. Na afloop van het gesprek krijgt u een verslag van het gesprek. We bespreken dan ook het vervolg met u.

Contactinformatie

140182Alingersteeg 22861AH Bergambachtwww.krimpenerwaard.nlinfo@krimpenerwaard.nlLaatste controle: mei 2025

Plan route

Toegankelijkheid

Toegankelijk: Ja

Informatie aanvragen

Vrijblijvend informatie aanvragen bij deze organisatie?
Dat kan door dit formulier in te vullen:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een sterretje (*).

Niet gevonden wat u zocht?

Meer organisaties voor:

Gemeentelijke dienst of loketGemeente
Vergelijk hulpaanbod